12.12.10

Partícules de déu

Jo abans sabia escriure. Arribava aquí, em posava una música adient i amb la primera frase que es deia, just després d'una intro instrumental, desenvolupava un text més o menys coherent, més o menys brillant, però sempre carregat d'aquesta melangia que mai he sabut desenganxar de totes les meves paraules. Jo abans sabia escriure: ara cada línia ha estat extreta a la força, en el camp de batalla, de les entranyes d'un altre lletraferit amb menys sort que la meva. Robo els mots i em declaro culpable. Enyoro el dolor, diria, i seria tan cert que el propi pes de la veritat em deixaria sense respiració. Abans, abans, quan les nits eren realment fosques i qualsevol imatge era potencialment una història, les mans em tremolaven preses de l'èxtasi de l'artífex. Ara, els llavis se m'assequen, la llengua resta aspresa en la cavitat bucal i els genolls cansats, es rendeixen de seguida. Hi ha tota una vida que mai podré confessar a la resta. Tot aquesta nostàlgia del que un dia vaig ser. Tot aquesta personalitat subjacent que existeix i mor quan una ombra em travessa la mirada. Transparent no és un adjectiu que em faci justícia.

2 comentaris:

lolita lagarto ha dit...

la transparència ens fa creure que hi veiem la veritat, la no transparència és més honesta..
voldria no saber escriure com tu..

Elfreelang ha dit...

Jo diria que encara en saps d'escriure i de manera excel·lent per cert...el dolor no cal enyorar-lo, creu-me