5.3.13

La repetició

Demà passejaré la meva pena per Barcelona, com antany ho feia amb tu. Encara passo per aquells llocs i recordo el bes, el Baudelaire regalat, la traïció a la meva expectativa. Solcs a les sabates, de tant repetir els camins cap a la teva absència. I mira ara, estranyament, es gira la truita, el tauler torna a restituir-se, la partida segueix, cap més explicació que la bonaventura. I aquest cop va a més, a tocar-nos amb les mans nues, a explorar tota la nostra solitud, a sentir el teu batec, just després de la descàrrega, electricitat en les empremtes dels nostres dits. Som a Ítaca i Ítaca es repetirà, ja m’ho has dit. I la por de perdre aquest encant, aquesta lluita, la realitat del desafiament em fa fer un pas enrere, ara que n’he fet un d’inoblidablement al buit. Però el temps passa i no puc negar el ball que hem dut, des de sempre, el que ens ha arrancat llàgrimes dels seus i somriures dels llavis, el que ha fet que la sang se’ns congelés i el cor bategués acompassadament, amb cada parpelleig dels teus ulls. Sé que el camí és evident. Sé que les cadenes han de ser tretes. Sé que la calor em cremarà la pell. Tots podem ser la desferra dels nostres somnis.