19.10.09

MUNDOS PARALELOS, Daniel Estebe


Esquinça. Esquinça aquesta tela que menteix, que confereix a tot plegat una pal·lidesa irreal, fantasmagòrica. Posa't de puntetes i clava el ganivet com més amunt millor i després, fes lliscar la fulla, talla el quadre, esventra aquesta tristor, aquest dia perpetu de pluja i núvol, aquesta Barcelona que no sembla viva. Fora, fora de tot plegat - i fora també de mi - t'espera la blavor. Més enllà descansen els colors, el so d'una rialla, el batec d'un cor enamorat.

Jo sempre he volgut saber com seríem sota un Sol vertader.



Inintel·ligible i caòtica proposta pels Relats Conjunts

14 comentaris:

Sergi ha dit...

Bona proposta! Expliques bé la necessitat d'escapar-se, l'angoixa de sentir-se empresonat i necessitar aire!

Elfreelang ha dit...

La trobo intel.ligible i gens caòtica aquesta bona proposta....un punt de ràbia a l'esquinçar la tela mentidera...un punt d'esperança amb el so d'una rialla i el batec d'un cor enamorat- Ben escrit!tens un estil ben personal i literari.
M'ha agradat molt Clarissa Vaughan.

República B612 ha dit...

Jo també diria que és el primer cop que et llegeixo (com he perdut el temps). Veig que ens agraden els relats breus, però condensats. M'agrada que després de llegir (o durant) el text s'expandeixi, en aquest cas enllà de les parets de tel·la... Tinc la impressió que el teu relat és com l'anvers del meu.

Jordi Casanovas ha dit...

Mira! el teu relat m'ha fet pensar una mica en Blade Runner. En el final quan fugen de tot i deixen enrere la pluja constant i la grisor i arriben a un lloc verd on hi ha sol.

Pd40 ha dit...

Com sempre, m'agrada com descrius les situacions. Tens una forma molt personal.
No diguis això de BCN, que també te cops amagats, racons pels cors enamorats. Dóna-li una segona oportunitat :)

Alepsi ha dit...

uhm....

Molt suggerent. Esquinçar la foscor i deixar passar la llum... podem fer-ho?

Shakti ha dit...

Impressionant.
I tinc ganes de cridar: fora, fora de mi!

kweilan ha dit...

Després de totes les capes, apareix la veritat...m'ha agradat moltíssim. Felicitats!

Què t'anava a dir ha dit...

molt interessant

Nymnia ha dit...

Tu dius que és inintel·ligible i caòrica! Però a mi m'ha agradat molt! No ho sé, dius moltes coses, te interpretacions, i tot amb 5 frases ben dites! És una molt bona proposta!

Anònim ha dit...

merci a tothom... no n'estava massa convençuda, però ja veig que no ha anat pas tan malament!!

gràcies!

Anònim ha dit...

Molt bona descripció!

República B612 ha dit...

M'agrada la paraula esventrar! I m'agrada el teu relat!

Déjà vie ha dit...

precios!! de vegades no calen milers de paraules per escriure quelcom pur. M'agrada.